кӱлдымаш, оккӱл, кӱлеш-оккӱл, кӱлеш-огыл, полган, асам Эти слова имеют значение «нелепость, вздор, чушь». Они употр.преимущ. в разговорной речи. Полган, асам имеют усилительный характер, слово асам содержит диалектный оттенок. – Кӱлдымашым ойлат, – манын Зыков. – Вздор мелют, – говорил Зыков. Но шужышо еҥ тӱрлӧ кӱлдымашланат ӱшана. Но голодный человек верит всякому вздору. – Тый оккӱлым ойлышташ, Василий Александрович. – Ты ненужное говоришь, Василий Александрович. – Мом оккӱлым ит ойлышт. – Что не нужно, не говори. Кӧ тыгай кӱлеш-оккӱлым шонен луктын? Кто такую чушь придумал? – Кунам тыгай йыжве-яжве шомакым колам да эше аҥыргыше лиям, тунам уке-уке да тӱрлӧ кӱлеш-оккӱл ушыш пура. – Когда слышу такие сплетни и когда бываю дурным, тогда нет-нет да разный вздор лезет в голову. Япык: Колхозышто кӧ кӱлеш-огыл шоякым шаркала? Метрий вате. Япык: В колхозе кто разные небылицы распространяет? Жена Метрия. – Александр Алексейыч, кӱлеш-огыллан ит ӱшане, тиде шоя! – Александр Алексеич, не верь небылицам, это – ложь. Кечывал кочкышым ыштымеке, мемнан салтак-влак уремыште шаршудо ӱмбалне, полганым ойлыштын, воштыл шинчат. Пообедав, наши солдаты на улице, на траве, рассказывают небылицы, смеются. Рвезе йолташ-влак! Тендан верч чонем коржта. Те эпере, полган пашалан тунемын, уш-акылдам, кумылдам, йытыра чондам локтылыда, адакат ача-коча корно дене илаш шонеда. Юные друзья! Из-за вас душа болит. Вы напрасно, научившись вздорным делам, портите свой ум, чистые души, снова хотите жить, как жили ваши отцы и деды. Кӧ молыжо лавыра илыш дене, асамлан инаныме дене, поп шояк дене кучедалеш? Кто же борется с грязной жизнью, с верой в небылицы, с поповскими обманами? Кок-кум секунд гутлаште мый ала-мо асамымат шонен нальым. В течение двух-трех секунд каких только нелепостей я не передумал.